mojtrener
|

Крвен притисок - разбирање и превенции

Објавено на: 14.02.2012

Крвниот притисок е најважната мерка за Вашето долгорочно здравје. На кратко крвниот притисок претставува мерка на сила со која крвта притиска врз крвните садови, со цел да ги пренесе хранливите состојки и кислородот низ телоро за да Ве одржи во живот. Многу е битно да се разбере крвниот притисок и на кој животен стил можете да се адаптирате за да го одржите во нормала.

 

Мерењата на крвниот притисок се изразени преку два броја, а броевите претставуваат:

  1. 1. Систолен или познат како голем (притисок кога срцето чука)

  2. 2. Дијастолен или познат како мал (притисок кога срцето е во мирување)

 

Категорија

Систолен , mmHg

Дијастолен, mmHg

Низок притисок <90 < или 60
Нормален 90 - 119 60 - 79
Пред Хипертензија 120 - 139 80 - 89
Хипертензија 1 140 - 159 90 - 99
Хипертензија 2 > или 160 > или 100

Табела на определување на состојбана на притисокот кај возрасен човек

 

Ризик од хипертензија - висок крвен притисок

Во Македонија 1/4 од населението страда од висок крвен притисок, а загрижувачки е фактот што се повеќе млади го имаат. Се случило ли некогаш да Ве боли сосема здрав заб? Тоа е последица на моментален висок крвен притисок, но во повеќето случаи е тивок убиец и многумина незнаат дека го имаат. 

Високиот притисок предизвикува оштетување на крвните садови, а поправката на штетата не е никогаш совршена и постои голем потенцијал да дојде до ново запушување. Ова се нарекува Артеросклероза, а води кон срцеви и мозочни удари, оштетувања на црниот дроб и бубрезите, како и артериска неуризма.

 

Што можам да направам за да го спречам?

Секој во денот може да одвои 20 - 30 минути за лесни вежби, а со тоа би си помогнале себеси во контролирање и намалување на вишокот килограми.

Храна која треба да се избегнува: рафинирани шеќери (бел шеќер), кофеин, алкохол, цигари и сол.

Да се зголеми внесувањето овошје и зеленчук како и храна која содржи влакна кои ги чистат крвните садови од масни наслаги. Пробајте да го намалите секојдневниот стрес и вметнете ги активностите како прошетка и медитација.

Напишано од

Дејан Каскаревски

Дејан Каскаревски студира "Исхрана и диететика" и е посветен на правилната исхрана и секојдневното вежбање со цел за поздрав животен стил. Слободното време го поминува во планинарење, фитнес и велосипедизам, а сака да им помогне на другите пренесувајќи го своето искуство со исхраната, мотивацијата и вежбањето."НАЈЛЕСНО Е ДА СЕ ОТКАЖЕШ" е реченица која го тера да издржи до крај.

Поврзани статии: Здравје

Коментари:


Нема коментари , биди прв што ќе искоментира.

Последни Коментари

Mile
Mile Дали може да се земаат како шумечи таблети плус бедоксин?
пред една недела
Marius
Marius Ocigledno ne sakas da napravis kompromis na ishranata, a jades gjubre. Znaes deka treba da vezbas, a...
пред една недела
nikola
nikola me interesira povekje za razorot ? neznam kade da prasam padali bi mozele da mi kazete nesto povekje...
на 2014-08-23 05:27:36
Mali
Mali moze da se zema pod 18 okolu 13 god
на 2014-08-15 10:41:24
Viktor Lazevski
Viktor Lazevski Jas sum 13 godini dali ke mi steti ako pravam stomacni vo rastenjeto
на 2014-07-20 23:43:20

Последни Статии

10 неверојатни совети за подобра ДИЕТА

Појадокот е важен за здраво срце

Богатството е во лушпата

Млади и силни на 73 годишна возраст

Ослабете 5 килограми за 1 недела со употреба на ЦИМЕТ

Кликни Like

Поддржи не !
like us