mojtrener
|

Прости/сложени јаглехидрати

Објавено на: 20.02.2012

Внесот на јаглехидратите треба да се состои од нерафиниран сложен скроб и влакнести јаглехидрати. Ограничете ги простите јаглехидрати од видот на шеќер и слатки колку можете повеќе, но и рафинираните јаглехидрати од вашате мени. Вашата диета треба да се состои главно од нерафинирани комплексни јаглехидрати. Можеме да издвоиме 3 групи:

1.Прости јаглеидрати

(шеќер, мед, овошје, овошни сокови...)

Простите јаглехидрати имаат "едноставна" молекуларна структура и се составени од 1 до 2 шеќерни молекули. Најпростиот облик е гликоза. Од секојдневните храни се вклучени сахарозата (белиот шеќер), фруктозата (се наоѓа во овошјето) и лактозата (во млекото).

Не сите прости јаглехидрати се лоши. Природните прости јаглехидрати во овошјето и млекото се совршено здрави. Нискомаслените млечни производи како јогуртот, млекото и урдата се здрави извори на калциум и протеини. Иако овошјето и (свежо цедениовошните сокови се здрави и преполни со минерали и витамини, најдобро е да се јадат во умерени количини ако губење на тежината е вашата цел. Најдобро време за внесување овошје е пред и по вежбањето.

 

2. Сложени јаглехидрати

(ориз, интегрален леб, тестенини...)

Сложени јаглехидрати, исто така, се составени од шеќери, но молекулите се нанижани заедно и формираат подолги, покомплексни синџири. Комплексни јаглехидрати ги вклучуваат на пример зрната на грашокот и на гравот, кои се богати со витамини, минерали, протеини и влакна. Проблемот со сложените јаглехидрати е тоа што тие често се рафинирани!

Внесувајте само нерафинирани јаглехидрати: цели житни зрна, вклучувајќи ги и триците и на никулците, целите зрна ориз, интегралниот леб, овезот и пченичните тестенини. Богати се со влакна и ќе се чувствувате сити подолго - одлично за губење тежина.

Рафинирани јаглехидрати се храна каде што се користат машините за отстранување на  влакната (триците и никулците) од житото. Кога сложените јаглехидрати се рафинираат, ја губат комплексна структура и на тој начин сите својства што ги прави здрав избор. Бел оризбело брашно, бел леб, зашеќерени житарици,тестенини и се што е направено од бело брашно се примери на рафинирани јаглехидрати.

 

3. Сложени фиброзини (богати со влакна) јаглехидрати

(повеќето зеленчуци)

Влакнести јаглехидрати се богати извори на витамини, минерали, фитохемикалии и други хранливи материи и претежно се зелени зеленчуци. Тие се полни со влакна, што претставува составен дел од растителената градба (на зеленчукот). Ова значи дека голем дел од храната поминува низ цревата без притоа да се  апсорбира, со што тие се одлични за чистењето на дебелото црево и се од суштинско значење за одржување на чист и здрав дигестивен систем! А уште подоброе тоа што влакнести јаглехидрати се со многу малку калории и со нив е практично невозможно да здебелите.

ЗАПОМНЕТЕ: Кафеавото и зеленото е добро, белото е лошо.

Напишано од

Дејан Каскаревски

Дејан Каскаревски студира "Исхрана и диететика" и е посветен на правилната исхрана и секојдневното вежбање со цел за поздрав животен стил. Слободното време го поминува во планинарење, фитнес и велосипедизам, а сака да им помогне на другите пренесувајќи го своето искуство со исхраната, мотивацијата и вежбањето."НАЈЛЕСНО Е ДА СЕ ОТКАЖЕШ" е реченица која го тера да издржи до крај.

Поврзани статии: Здрава Исхрана

Коментари:


Нема коментари , биди прв што ќе искоментира.

Последни Коментари

Viktor Lazevski
Viktor Lazevski Jas sum 13 godini dali ke mi steti ako pravam stomacni vo rastenjeto
пред 3 денa
Viktor Lazevski
Viktor Lazevski Zdravo da prasa
пред 3 денa
Debela
Debela Mnogu sakam da oslabam 10 kg kazete sto da praam??? Samo ve molam kazete brzo
пред 4 денa
malecka
malecka imam 18 godini i imam 143 cm bev na lekar da mi gi proverat hormonite i se e okej,se mi e normalno.....
пред 2 недели
Fakti
Fakti Значи заклучокот е тие што јадат многу доцна во ноќта имат поголем ризик од срцеви заболувања. Нема ...
на 2014-06-24 19:15:44

Последни Статии

10 неверојатни совети за подобра ДИЕТА

Појадокот е важен за здраво срце

Богатството е во лушпата

Млади и силни на 73 годишна возраст

Ослабете 5 килограми за 1 недела со употреба на ЦИМЕТ

Кликни Like

Поддржи не !
like us